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HEUTE

Jewish Monkeys [ISR]

Klezmer Punk

Die Jewish Monkeys sind Meister im Spiel mit Identitäten, Ritter des Absurden, Musiker und Komödianten, die eine mitreißende Show liefern. Gerne brechen sie ethnisch-religiöse Tabus und holen zu satirischen Befreiungsschlägen aus. Ihre neo-jiddische Klangfusion pendelt zwischen zirkushaftem Chanson und punkig-energetischem Pop, die Sprache zwischen Englisch und Jiddisch. Ihr Publikum bringen sie so gut wie immer zum Tanzen.


Sie machen keine Witze auf Kosten anderer, sondern sehen sich in einer Linie mit den großen jüdischen Comedians, die die Königsdisziplin beherrschten, indem sie vor allem sich selbst auf die Schippe nahmen.


Gegründet wurden die Jewish Monkeys von Jossi Reich und Roni Boiko, zwei ehemaligen Chorknaben der Frankfurter Westend-Synagoge, die mehr als ein Vierteljahrhundert später in ihrer neuen israelischen Heimat einen ähnlich Verrückten trafen, Gael Zaidner. Mit Hilfe des renommierten Theater-, Ballett- und Filmmusikkomponisten Ran Bagno (Akkordeon, Keyboards) fassten sie ihre Ideen in Musik. Andere Musiker, u.a. von der Middle-Eastern-Surfband Boom Pam, halfen ein Album einzuspielen, das gerade auch bei der deutschen Presse mit hymnischen Kritiken gefeiert wurde. Heute übernimmt Gitarrist Omer Hershman – auch er ein angesehener Produzent sowie Mitglied der Indieband „Panic Ensemble“ – den Part des musikalischen Direktors. Seine Gitarre driftet schon seit jeher in die Richtung rockiger Zirkus- und Kabarettmusik.

 

Einlass: 20h, Beginn: 21h, Eintritt: 10€



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Jewish Monkeys

MORGEN

Radioactive Toys [D] / Krälfe [D]

25 Jahre Toys pt1

Boooooommmuuiiiiiihhhhhhooooouuuuuuaaaaahhhkchpschhhhhäääiiihhcheinszweidreivieraaaargh! 25 Jahre Radioactive Toys stop zwei Tage hintereinander Konzert stop alle kommen stop neue und olle Kamellen stop alle in Vollgas auf elf stop viele Gäste auf der Bühne stop Blut, Schweiß, Getränke stop louder than ever-surrender we never stop Wer nicht kommt ist Bayern-Fan over

 

KRÄLFE - the duo that invented minimal noise rock!The rhythm section extracted from the classic rock band line-up raises the synergies between drums and bass to euphoric, dystopian derailments. Brachial, driving, delicate and swinging on harmonics, the music goes straight into the legs.KRÄLFEwas founded 2012 at Hamburg as in instrumental bass & drum duo. Minimal noise rock is what they call their genre. The band consists of Cläre Caspar: drums and Ralf Küster: bass. Since 2013 the band works and lives in Berlin.

 

Einlass: 20h; Beginn: 21.30h; Eintritt 8€



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Krälfe



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Krälfe

Samstag, 16. November

Radioactive Toys [D] / Gorgonoisid [D]

25 Jahre Toys pt2

Boooooommmuuiiiiiihhhhhhooooouuuuuuaaaaahhhkchpschhhhhäääiiihhcheinszweidreivieraaaargh! 25 Jahre Radioactive Toys stop zwei Tage hintereinander Konzert stop alle kommen stop neue und olle Kamellen stop alle in Vollgas auf elf stop viele Gäste auf der Bühne stop Blut, Schweiß, Getränke stop louder than ever-surrender we never stop Wer nicht kommt ist Bayern-Fan over

 

GORGONOISID ziehen ihr MELVINS-, FLIPPER-, DRUNKS WITH GUNS-Ding ziemlich zäh und verdammt gut durch. Dicker Sludge-Doom-Sound, der einen sofort runterbremst, weil man sehr schnell erkennt, dass da keine Sau mehr aufs Gaspedal drücken wird. ( Ox-Fanzine)

 

Einlass: 20h; Beginn: 21.30h; Eintritt 8€



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Gorgonoisid



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Gorgonoisid

Dienstag, 19. November

Raketkanon [BEL] / Astral Kompakt [D]

Noiserock

Deep at its heart—in the small medieval town of Ghent, to be precise—Belgium harbours a dark secret. You might not know it, but the unassumingly quaint town is home to one of the loudest, darkest and most progressive rock bands in the world. That's right, Belgium has a secret sonic wea-pon of mass destruction, and its name is Raketkanon.
Raketkanon: it means Rocketcannon in Flemish. But Raketkanon don't sing in Flemish. Raketkanon speak their own language; one of throttled squeals and shouts, meat-grinder waves of rolling riffs, synth-layered soundscapes, dystopic electronica-laced beats, and hypnotic grooves. Raketkanon speak the language of music like you've never heard anyone speak it before, and for their latest re-cord, they've relearned a whole new dialect.

It's that outpouring and flow of emotion between band and audience that has made Raketkanon's raucous, intensely powerful live shows the stuff of legend, but they're philosophical when it comes the impact of their new, more dynamic material on the explosive power of those performances. "We're not going to be RKTKN Unplugged from now on or anything, even though there are some more mellow songs," laughs Devos, his serious demeanour dropping for the first time. "I don't think the live shows need to be any less energetic or dramatic. Maybe we can use a different aspect of the same language to still get that same energy."
Raketkanon in 2019 then; a Belgian band with a Flemish name, communicating in their own unique musical language—one that they're constantly still trying to work out for themselves. And as for what horizons Devos sees the band exploring in the future, the front man is clear on at least one thing. "I hope the next record won't be anything like this one," he says, flashing a wry smile.


Das Kölner Power-Trio bezieht seine aus unterschiedlichen Genres, um diese auf den Punkt genau zu dem zu verschmelzen, was instrumentalen Stoner Rock ausmacht. Kraftvoll mit eingeschaltetem Fuzz geht es ohne Umweg in andere Sphären, doch immer schön erdig mit einer ordentlichen Portion Doom. Live fühlt sich das an wie ein Erdbeben.

 

Einlass: 20h, Beginn: 21h, Eintritt: 10€



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Raketkanon
Astral Kompakt



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Raketkanon

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Astral Kompakt

Mittwoch, 20. November

The Stems [AUS]

Garage-Rock´n´Roll

THE STEMS epitomized 80’s indie rock, giving it a wider currency. They are one of only a handful of bands (among them the Hoodoo Gurus and The Sunnyboys) that cracked the mainstream charts with an indie approach in the 80’s.

 

Making their debut in March 1984 playing alongside The Triffids and The Saints, THE STEMS released a series of independent records on Sydney’s Citadel Records with each release reaching #1 on the Australian alternative charts. But it was their debut album, released on Mushroom records, AT FIRST SIGHT VIOLETS ARE BLUE in 1987 that received national and international acclaim becoming one of the best-selling Australian albums of that year despite an almost total lack of commercial airplay in the corporate FM dominated 80’s.

 

Rolling Stone named their album “At First Sight” one of the top 100 releases of all time. It eventually went Gold and still continues to sell strongly today.

 

Appearances on Countdown, magazine covers, sold out shows – the world seemed at The Stems feet. However due to the pressures of non-stop touring and the usual “personality differences” the Stems mysteriously imploded on the eve of a massive European tour in late 1987…


Rising from the ashes of their 1980’s breakup The Stems reformed in 1997 to perform a reunion show in their beloved hometown of Perth to an enthusiastic response. This event would see them return to the live scene in 2003. It is fair to say they were all surprised – even amazed - how popular they still were. They toured Australia, Europe and the USA including an incredible one off show at the invitation of Bruce Springsteen’s guitarist (and Sopranos, Lillehammer TV star) Little Steven, who lists himself as one of the Stems biggest fans. At this show they shared the stage with The Stooges, Bo Diddley, Big Star, Nancy Sinatra..., and 60’s underground bands The Chocolate Watchband, The Pretty Things, Creation and the Electric Prunes who were an influence on their sound in their early days.

Things seemed to gain momentum. At the urging of Little Steven and a host of others the band made plans to record an album of new material ultimately titled HEADS UP – released on Shock Records in late 2007. Recorded in Perth on all analogue equipment and mixed in Cincinnati by producer John Curley (White Stripes, Afghan Wigs, Greenhornes and Ronnie Spector) the album was released to rave reviews and sold solidly around the world.

On the release of HEADS UP in late 2007 THE STEMS were invited on the “CLASH OF THE TITANS” tour with Radio Birdman and the Hoodoo Gurus.

Successful tours of Australia, Europe, Japan and Austin Texas’s SOUTH BY SOUTH WEST Festival soon followed to much acclaim. The band went off the road again in 2009 before reforming with a new line-up in 2013 that included Ashley Naylor Even/Paul Kelly on guitar and vocals replacing keyboardist Richard Lane..

 

Einlass: 20h, Beginn: 21h, Eintritt: 15€



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The Stems




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The Stems

Freitag, 22. November

Damniam [D] / Chin Up [D]

Punkrock / Skate Punk

Man sieht es den Milchgesichtern nicht an, aber DAMNIAM gibt es seit mittlerweile zehn Jahren. Pünktlich zum Jubiläum gibt es das dritte Album "Planet Piss", das das Soundspektrum der Band noch weiter auslotet.

 
Daminam  thematisieren eine Gesellschaft zwischen digitaler Selbstdarstellung, neoliberalem Leistungsdruck und politischem Rechtsruck.


Die Punkrocknummern sind räudig, die Ohrwürmer eingängig, die ruhigen Songs gänsehautig.  Die insgesamt abwechslungsreicheren Songs des neuen Albums wurden bereits ausgiebig live getestet, zuletzt unter anderem als Support für Teenage Bottlerocket, Satanic Surfers und the Buzzcocks.

 

Chin Up machen lupenreinen 2000er Skate-Punk á la Blink182, Sum41 oder Yellowcard.
Ihre Songs bringen das gewisse Etwas an hingerotztem Proberaum-Charme mit, schaffen es dennoch an den richtigen Stellen zu überraschen – und geben dieses wohlige Gefühl von Damals.

 

Einlass: 20h, Beginn: 21:30h, Eintritt. 8€



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Damniam
Chin Up



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Damniam

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Chin Up